We zijn voor je bezig. Een ogenblik alsjeblieft!

MijnFBTO

Hulp & contact

Veelgestelde vragen

Inloggen

  • Hoe kan ik inloggen in MijnFBTO?

    Ga naar fbto.nl. Klik op het icoon van MijnFBTO (dat is met het poppetje). Je vindt het rechts bovenaan je scherm. Je komt dan op een site die begint met https://mijn.fbto.nl. Dit is de beveiligde online klantomgeving van FBTO. Dat de site beveiligd is, zie je aan de afbeelding van het slotje in je browser.

  • Ik ben mijn e-mailadres en/of wachtwoord kwijt/vergeten. Wat nu?

    Weet je de inloggegevens niet meer? Klik op het icoon van MijnFBTO en klik op de link ‘E-mailadres vergeten’ of ‘Wachtwoord vergeten’. Deze links vind je bij het inlogscherm van MijnFBTO.

  • Ik kan niet inloggen. Kan mijn account geblokkeerd zijn?

    Ja. Als je een aantal keren een fout wachtwoord of e-mailadres hebt ingevoerd, blokkeert je MijnFBTO account. Je kunt daarna niet meer inloggen. Ook niet als je op een later moment wél het goede e-mailadres en wachtwoord invoert. Je kunt weer in je account komen door een nieuw wachtwoord aan te vragen.

  • Kan ik mijn wachtwoord voor MijnFBTO altijd aanpassen?

    Je kunt je wachtwoord altijd aanpassen in MijnFBTO. Kies een nieuw wachtwoord dat je nog niet eerder hebt gebruikt. Log in en ga naar ‘Mijn gegevens’. Kies voor inloggegevens MijnFBTO. Daar kun je je wachtwoord aanpassen.

  • Ik ben ingelogd voor MijnFBTO. Ik heb een aantal minuten MijnFBTO niet gebruikt. Nu moet ik opnieuw inloggen. Klopt dit?

    Dat klopt. Doe je een paar minuten niets op MijnFBTO? Dan sluiten we de pagina. Dat is veiliger. Je moet dan opnieuw inloggen.

  • Hoe lang duurt het voordat ik in MijnFBTO kan?

    Na je aanmelding voor MijnFBTO krijg je een code toegestuurd. Dit noemen we de activeringscode. Die code krijg je direct via je e-mail. Soms sturen we de code via de post. Bijvoorbeeld omdat je kortgeleden je contactgegevens hebt aangepast. Of je hebt een e-mailadres opgegeven dat niet bij ons bekend is. Het kan een paar dagen duren voordat je de brief krijgt. We doen dit voor jouw veiligheid. Als je de activeringscode hebt, kun je MijnFBTO activeren  en direct inloggen.

  • Ik woon in het buitenland. Kan ik MijnFBTO ook gebruiken?

    Woon je in het buitenland? Dan kun je helaas geen account aanmaken voor MijnFBTO. Wil je verzekering(en) veranderen, je persoonlijke gegevens aanpassen of bijvoorbeeld een schade melden? Bel ons dan op (058) 234 56 78. We zijn er op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur. We helpen je graag!

    Heb je al een account voor MijnFBTO? En verhuis je naar het buitenland? Dan kun je je account gewoon blijven gebruiken.

Veiligheid

  • Hoe zorgt FBTO ervoor dat MijnFBTO veilig is?

    We gaan zorgvuldig om met je privacy en je persoonlijke gegevens. Daarom heb je toegang tot MijnFBTO via een beveiligde verbinding die begint met: https://inloggen.fbto.nl. Wil je  inloggen? Kijk dan even of de adresregel in je browser begint met https:// … Je weet dan dat de site beveiligd is. Dit kun je ook zien aan het slotje in je browser.

    Met je unieke e-mailadres en wachtwoord kun je bij je persoonlijke gegevens in MijnFBTO. Je kunt alleen wijzigingen doorgeven als je bent ingelogd. Je krijgt van elke aanpassing een bevestiging per e-mail. Houd de combinatie van je unieke e-mailadres en wachtwoord voor jezelf. Dan kun jij ook als enige bij je persoonlijke gegevens.

    Zelf kun je je computer tegen indringers beschermen met een virusscanner, een firewall en zogeheten ‘anti spyware’. Zorg ervoor dat deze software up-to-date is. Gebruik je internet via een draadloos netwerk? Stel dan een beveiliging in. Je internet provider kan je daarbij helpen. Installeer geen illegale of onbekende software. Gebruik een spam filter en open geen verdachte e-mails, maar verwijder deze direct.


  • Wat is 'phishing'?

    Phishing is een vorm van oplichting op het internet. De slachtoffers krijgen vaak een e-mail met een link die het slachtoffer naar een valse website lokt. Zo'n e-mail lijkt te komen van een betrouwbare instantie, bijvoorbeeld je verzekeraar. De oplichters vragen in de e-mail meestal om 'de inloggegevens te controleren'.

    Als je klikt op de link in een phishing e-mail kom je terecht op een echt lijkende website. Via de website laten oplichters je inloggen. Hierdoor krijgen ze je persoonsgegevens. Het doel van de oplichters is bijvoorbeeld om de identiteitsgegevens van jou te stelen.

    Kijk op de website www.veiliginternetten.nl voor meer informatie over phishing en tips om je computer te beveiligen.

  • Wat doet FBTO tegen 'phishing'?

    We hebben contacten met andere verzekeraars, banken en beveiligingsdeskundigen. Samen met hen houden we de ontwikkelingen op het gebied van internetcriminaliteit in de gaten. Daarnaast gebruiken we speciale software voor de beveiliging van persoonlijke gegevens. Naast deze beveiligingsmaatregelen vragen we jou ook om zelf goed op te letten.

  • Wat kan ik zelf tegen phishing doen?

    Krijg je een e-mail, maar twijfel je of die van FBTO is? Kijk dan naar de afzender. Onze mailtjes eindigen namelijk altijd op @fbto.nl of @achmea.nl. En wij vragen nooit naar je wachtwoord. Gebeurt dit wel? Dan is FBTO niet de afzender! 

    Weet je niet zeker of FBTO de afzender is van de e-mail? Bel ons dan even (058) 234 56 78. We zijn open op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur. Markeer de ‘phishing’ e-mail in je mailprogramma als 'ongewenste e-mail’. En  meld de mail bij je internetprovider. Zo wordt de afzender geblokkeerd.

    Vijf tips om een phishing e-mail te herkennen:

    1. Als je gevraagd wordt om op een link te klikken en/of persoonlijke gegevens door te geven. Log nooit in via een link in een e-mail.
    2. Als de e-mail niet aan jou persoonlijk is gericht, maar begint met 'Beste klant' of ‘Beste gebruiker'. We weten je naam en schrijven je in een e-mail altijd persoonlijk aan. 
    3. Als de e-mail in gebrekkig Nederlands is geschreven. 
    4. Als er een dreigende boodschap in de e-mail staat. Bijvoorbeeld: 'reageer direct anders wordt je  account op slot gezet'. 
    5. Als het adres van de afzender niet eindigt op: @fbto.nl en/of de e-mail in je spamfilter terecht komt.

Aanmelden

Over MijnFBTO

  • Ik heb mijn adres via MijnFBTO veranderd. Toch kreeg ik nog post op mijn oude adres. Hoe kan dit?

    Geef je een nieuw adres door? Dan passen we dat de volgende werkdag aan. Algemene post van FBTO hebben we al een paar weken van tevoren klaarliggen. Daarom gaat dat misschien nog naar je oude adres.

  • Wat is MijnFBTO?

    In MijnFBTO regel je je FBTO verzekeringen en bankzaken zelf. Snel en makkelijk! Je kunt bijvoorbeeld:

    • Je persoonlijke gegevens veranderen
    • Je verzekering(en) veranderen
    • Je partner of kind bijschrijven
    • Schade of zorgnota’s declareren
    • Je declaratieoverzicht bekijken

Contact

Staat jouw vraag niet bij deze veelgestelde vragen? Kijk dan bij onze overige veelgestelde vragen of neem contact met ons op.